پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204047
محمد بن سلمان با آتش بازي مي‌کند
تاریخ انتشار : 1394/10/20
نمایش : 1813
روزنامه اينديپندنت چاپ انگليس در مطلبي پسر پادشاه عربستان و جانشين وليعهد را فردي "خطرناک" توصيف کرد که درحال "بازي با آتش" است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار "پاتريک کوبرن" روزنامه نگار انگليسي روز يکشنبه در اينديپندنت نوشت: شاهزاده مغرور سعودي در حال بازي با آتش است.

وي افزود: سازمان اطلاعات آلمان در اواخر سال 2015 گزارشي را درباره "خطر" شاهزاده "محمد بن سلمان" جانشين وليعهد و وزير دفاع سعودي منتشر کرد.

کوبرن اظهار داشت: در اين گزارش تأکيد شده است که عربستان سعودي در برهه اخير سياستي ماجراجويانه را در پيش گرفته است.

کوبرن تأکيد کرد که در اين گزارش، محمد بن سلمان 29 ساله که نفوذ گسترده‌اي دارد و همه او را به عنوان پسر مورد علاقه ملک سلمان آلزايمري مي‌دانند، سياستمداري بي پروا و ماجراجو است که با ورود به جنگها در حال ضربه زدن به کشورهاي عربي است.

کوبرن خاطرنشان کرد، سازمانهاي جاسوسي معمولا چنين اطلاعات و اسنادي را که در آن از همپيمان قوي و نزديکي مانند عربستان سعودي انتقاد شده باشد، در رسانه‌ها منتشر نمي‌کنند.

اين روزنامه نگار انگليسي افزود، هشدارهاي سازمان اطلاعات آلمان بيانگر افزايش نگراني‌ها از اين موضوع است که عربستان ديگر يک برگه تضمين شده نيست.

کوبرن به نقل از يکي از وزراي سابق در يکي از کشورهاي خاورميانه بدون اشاره به نام او نوشت: عربستان سعودي در گذشته همه گزينه‌هاي خود را بررسي مي کرد، و هوشيار بود.

در گزارش سازمان اطلاعات آلمان آمده است که عربستان سعودي در حال انتخاب گزينه‌هاي خصمانه‌تر و سياستهاي متمايل به جنگ است، مانند جنگ در سوريه و يمن.

کوبرن در پايان تأکيد کرد، ماجراجويي‌هاي خارجي شاهزاده محمد موفق نبوده است، و هيچ نشانه‌اي مبني بر موفقيت آنها در آينده نيز وجود ندارد.

منبع:العالم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html